Dag 42-44

13 juni 2018 - Heerhugowaard, Nederland

Maandag 11 juni
Mooi plekjeVanmorgen eerst uitgeslapen, maar tegen half elf vertrokken we voor de rit van 75 km naar Aagtekerke, vlakbij Domburg. Het was al wat zonnig, maar de volle zon begon pas te schijnen toen we de tunnel onder de Westerschelde hadden genomen. De camping was vertrouwd, want daar waren we eerder ook al geweest; een prima boerencamping, met op elke plek elektra, water en rioolaansluiting. Een slang aan de afvoer onder de caravan en die in de pijp van het riool; ideaal!
Koeien in de stalNadat we de caravan geïnstalleerd hadden zijn we op de fiets boodschappen wezen doen in het dorp en om 12 uur zaten we aan de lunch van echt Hollands bruinbrood en ook eindelijk weer eens karnemelk! Een paar uur heerlijk lezen in het zonnetje en toen naar Middelburg om Wil haar oudste zus en zwager te bezoeken. Lekker uit eten geweest en daarna naar Goes voor een bezoek aan de op een na oudste zus. Op tijd weer naar huis, maar buiten zitten was toch te fris.

Dinsdag 12 juni
Oudste en jongste zusVoor de koffie heb ik Wil haar zus uit Middelburg opgehaald en haar in de loop van de middag weer terug gebracht. Het was heel gezellig en ondanks de bewolking konden we toch buiten zitten. Samen nog naar de Zuivelwinkel Aagtekerke geweest, waar we 10 kg gesorteerd diepgevroren rundvlees assorti hebben besteld en dat we woensdag gaan ophalen. We hadden dat 4 jaar geleden ook gedaan en dat was zo vreselijk goed bevallen, ontzettend lekker vlees van eigen slacht.
Omdat we ’s middags warm hadden gegeten (het favoriete recept van in de skottelbraai gewokte groenten, ditmaal met kip) was ’s avonds een broodje genoeg. Veel gelezen en natuurlijk het scrabbeltje gelegd. Aan het begin van de avond naar de boerin om af te rekenen, want morgen gaan we echt naar huis.

Woensdag 13 juni
Lakenfelder kippen op de campingDe zon scheen! ’s Ochtends nog lekker zitten lezen en na de koffie aan het opruimen gegaan. Om twaalf uur een broodje, daarna ons bestelde vlees opgehaald, de caravan aangehaakt en rijden maar. De route over de dammen gekozen en via Rotterdam naar huis. Wel weer even wennen aan de enorme drukte op de wegen, vooral de A4 en A9. Om half vijf reed ik de caravan weer achteruit op z’n plek tussen de buren en ons in. Daarna leeghalen en opruimen, de eerste was in de machine en snel een boodschap doen. Het zat er weer op!

Resumé
We kijken terug op een fijne vakantie Ondanks dat het weer soms tegen zat en de temperaturen lager dan verwacht kunnen we absoluut niet spreken over slechte vakantie. De 7600 km zijn probleemloos en relaxed gereden. Geen grote pech gehad, niet ziek geweest, héél veel gezien, vrienden en kennissen gesproken, kortom: een geslaagde vakantie!

1. Regina:
    13 juni 2018
    Weer veilig thuis! Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan en beleefd hebben. Zeker omdat wij ook naar Spanje waren en veel herkenden van jullie verhalen. Wij vinden het een fantastisch vakantieland!
  2. Anne Veenendaal:
    13 juni 2018
    Ik ben blij dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Een lange vakantie hebben jullie gehad. Gelukkig is alles voorspoedig gegaan. En nu weer het gewone leven oppakken. Zal wel even moeten wennen. Lekker nagenieten!
    Lieve groet van je zus Anne.
  3. Thom de Vries:
    13 juni 2018
    Hoi lieverds. Welkom thuis. Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie weer veilig thuis. Tot gauw.💟💑😚😚