Dag 38-39

8 juni 2018 - Nuévalos, Spanje

Donderdag 7 juni
Vanmorgen om 9 uur vertrokken we bij zwaar bewolkt weer en 14 graden. Maar al na een half uurtje oostwaarts te hebben gereden kwam de zon er steeds vaker bij en reden we richting Madrid in volle zon met mooie stapelwolken. Het was een fraaie rit over een rustige snelweg; mooi en hoofdzakelijk agrarisch landschap. Bij het naderen van de Spaanse hoofdstad werd het steeds drukker. De stad lieten we rechts liggen en reden daarna noordoostwaarts, richting Zaragoza. Het landschap veranderde in woeste grond, maar we klommen ook gestaag tot uiteindelijk 1300 meter. Op zo’n hoogte is ook geen landbouw mogelijk denk ik. Het laatste stuk, de snelweg af en naar het dorpje Nuévalos, was prachtig. Het dorp ligt aan een stuwmeer, wat je vanaf de camping in de verte ziet liggen.
Om vier uur zaten we aan de koffie en was de caravan weer helemaal ingericht. Lekker lezen in de korte broek, groenten wokken op de skottelbraai met de laatste hamburgers erbij en een rustige avond met eindelijk weer een potje scrabble: echt vakantie!
Morgen blijven we hier een dag: even geen kathedralen, stadstraatjes en terrasjes, maar lekker relaxen bij de caravan.

Vrijdag 8 juni
En dan was het de bedoeling dat het mooi weer zou worden…… De hele dag bewolkt tot 18.00 uur. Toen hadden we 1½ uur de zon. Deels konden we wel buiten zitten, maar soms miezerde het wat en dan ruim je toch de kussen even op en ga je naar binnen. Een kwartier later weer naar buiten. De lunch was binnen. Boodschappen gedaan in 2 piepkleine supermarktjes die tegenover elkaar gevestigd waren en dat in een dorp van iets meer dan 500 inwoners.
Ook de plannen voor de komende dagen gemaakt: de terugreis naar Nederland. Morgen naar een camping een stukje onder Bordeaux, zondag naar een camping bij Tours, daarna naar Noord-Frankrijk. De weersverwachtingen houden niet over, maar we hopen er maar het beste van.

1. Henk en Jos:
    9 juni 2018
    Vandaag voor het eerst jullie reisverslag echt goed kunnen lezen.
    We hadden geen goede WiFi in ons vak.huisje beetje jammer maar ook wel lekker rustig.
    Jullie nu op terugweg naar huis met prachtige foto's en herinneringen.
    Sommige misschien wat minder leuk bijvoorbeeld met de mover maar dat zijn herinneringen die je niet meer vergeet.
    Wij wensen jullie een goede (zonnige)terugreis doe voorzichtig en behouden thuiskomst.
    Knuffel