Dag 40-41

10 juni 2018 - Lembeke, België

Zaterdag 9 juni
Om kwart voor acht reden we weg van de camping. De eerste 25 km ging over een kleine provinciale weg die kronkelde en op en neer ging door een fraai landschap, wat ook nog eens verlicht werd door het mooie licht van het gouden uurtje. Daarna kwamen we op de snelweg en ging het allemaal wat sneller. Na verloop van tijd werd het bewolkter en donkerder en bij het naderen van de Pyreneeën begon het te regenen. Maar toen we Frankrijk een stukje in waren brak de lucht en kwam de zon tevoorschijn. De temperatuur steeg gestadig tot zo’n 25 graden. Om de paar uur even stoppen voor koffie of lunch en de uren vlogen voorbij. We hadden een camping uitgezocht waar we rond half drie zouden zijn, maar het ging zo lekker dat we besloten door te rijden. Snel op de telefoon een camping uitzoeken en die in de navigatie zetten en daar gingen we weer. Vlakbij de afslag waar we van de A10 af moesten zagen we rechts in de weilanden enorm veel auto’s staan; vast een festival of zoiets. Aangekomen bij de camping stond daar een bordje: Complet! Bleek de hele camping al vol te zijn met mensen die naar het nabijgelegen wereldkampioenschap motorcross gingen. Dáár waren die auto’s dus voor geparkeerd! De mensen van de camping waren zo aardig de dichtstbijzijnde camping te bellen of die nog plek had, wat het geval bleek te zijn. Wij 25 km westwaarts rijden en om zeven uur stonden we eindelijk klaar op onze toegewezen plek. Elf uur in de weer geweest, 725 km gereden, maar het ging prima. Morgenvroeg weer verder; niks afspreken van tevoren en rond een uur of drie á vier kijken waar we heen gaan. Een stuk boven Parijs in ieder geval.

Zondag 10 juni
Ook vanochtend weer vertrokken om kwart voor acht. Het dorp door (en bij de Boulangerie een “complet” gekocht = klein bruin brood) en voorts naar de A10. Weer mooi licht over de velden, maar geen plek om foto’s te maken. Vervolgens heel lang over de A10 richting Parijs. Regelmatig een stop voor koffie en lunch (een warme; scheelt koken vanavond), rond Tours wel een uur regen gehad, “Parijs” duurt een klein uur, verder richting Lille. Voorbij Lille kwam de zon er weer door. Daar gestopt en beraadslaagd wat we zouden gaan doen. We besloten om in het noorden van België een camping te zoeken en dan maandag door te rijden naar Zeeland om een paar dagen in de buurt van de familie te gaan staan en hen te bezoeken.
We zijn uiteindelijk terecht gekomen in Lembeke op een eenvoudige maar nette camping, geen wolkje meer te bekennen, waar we om half acht eindelijk klaar stonden, 750 km verder dan vanochtend. De avond nog lang buiten door kunnen brengen, heerlijk!

1. Anne Veenendaal:
    10 juni 2018
    Hebben jullie wel weer zin om naar huis te gaan? Zijn jullie niet verzadigd van al die indrukken die jullie elke dag weer beleven?
    Ik wens jullie nog hele fijne dagen. Ik hoop dat jullie weer veilig thuis mogen komen. Lieve groet van Anne.
  2. Baukje van der Neut:
    12 juni 2018
    Zo....jullie maken wel kilometers!!! Wij kunnen het maar jullie spannen de kroon!! Heerlijk dat jullie weer in de buurt komen en dat we elkaar de 30e zien!! Arie vanmiddag nieuwe voortent en stokken uitgepakt, wat een kwaliteit!! Ook zwaarder! Wij krijgen er ook al zin in, maar wachten nu eerst de uitwerking van de injectie af!! Goede reis verder en liefs uit Baarn!