Eerste vijf dagen

5 mei 2018 - Jávea, Spanje

Deze vakantie willen we een rondje Iberisch schiereiland doen. We vertrokken op 1 mei, aan het eind van de ochtend omdat het ’s morgens vroeg regende. Onderweg redelijk druk, maar eind van de middag toch al in Luxemburg. De eerste nacht was berekoud: ongeveer 5 graden! Extra dekentjes op de dekbedden hielpen prima. Op 2 mei naar Lyon, de dag erop al over de Spaanse grens, op een camping waar we 5 jaar geleden ook waren geweest. We hadden wel verschillende campings richting grens uitgezocht, voor als het met de wind te gek zou zijn om te rijden, maar daar hoefden we geen gebruik van te maken.

Op de Spaanse camping woei het hard, de hele nacht door; je lag te schudden in je bed en de volgende ochtend was de vuilwater-emmer onder de caravan vandaan gewaaid!

De volgende dag verder, maar weldra zwakte de wind gelukkig af. We zijn doorgereden naar een prachtige resort-camping, waar we toentertijd ook waren en hadden een prachtplek, pal aan zee! Wel vreemd om hier de dodenherdenking mee te beleven; meekijken kon niet, want de NOS had geen rechten om dat naar het buitenland uit te zenden.

Plekje aan zee

Op 5 mei vertrokken we naar Jávea, een stuk ten zuidoosten van Valencia. Geen prachtige camping, met straatjes en plekken schouder aan schouder met een grind ondergrond, maar voor enkele dagen geen bezwaar. Het is hier heerlijk warm en zonnig weer! En na ruim 2000 km zijn we op de eerste verkenplaats aangekomen. Hier vandaan gaan we de omgeving verkennen, te beginnen morgen en wel per fiets. De vouwfietsjes hebben we per slot van rekening niet voor niets meegenomen!

Lekker in de zon

1. Thom de Vries:
    Diviértete
  2. Anne Marie van Kleef:
    6 mei 2018
    Wat klinkt dat allemaal weer heerlijk Goos en Wil, jullie zullen wel weer veel moois zien. Fijne vakantie🌞
  3. Annemiek Veenendaal:
    6 mei 2018
    Heerlijk om " mee te reizen"
    Geniet van jullie vakantie! Liefs Annemiek 😎