Dag 6 en 7

7 mei 2018 - Jávea, Spanje

Zondag 6 mei
Een stralende dag! Na de koffie eerst de vouwfiets van Wil onder handen genomen, want de voorrem bleef hangen. Maar olijfolie en een wattenstaafje maakten de remleiding glad! Na de lunch op de fietsjes gestapt en naar de haven gereden. Daar wat rond gelopen en toen een fietstochtje langs de kust gemaakt. Op de terugweg op een terrasje aan het water gezeten; echt vakantie!

BoekOok mijn boek uitgelezen. Is aan te raden, maar je moet er wel tegen kunnen. Het verhaalt de verschrikkingen van wat de Joden is overkomen in Warschau in WOII. Woorden als verschrikkelijk, afgrijselijk, ongelooflijk schieten gewoon tekort. Het heet “Het wonderbaarlijke overleven 1939-1945 en is geschreven door een overlevende, de pianist Wladyslaw Szpilman. Helemaal achterin ook een aantal dagboekfragmenten van zijn laatste redder, een Duitse officier van de Wehrmacht. Een boek waar je je weer van moet wegrukken, de tegenwoordige tijd in.

Maandag 7 mei
UitzichtHet was weer een prachtige dag en die hebben we benut met een autotocht naar het achterland. Prachtige bergwegen met heel veel wielrenners, die de route van de Vuelta willen volgen. Het doel was Guadalest, een toeristisch mooi dorpje met prachtige uitzichten. Heerlijk rondgelopen en veel gezien.

Daarna naar Alcoy, waar we de kerk wilden bezichtigen en ergens lunchen op een terras. De kerk was dicht! Misschien omdat het siëstatijd was, maar toch jammer. We hadden aan enkele dames gevraagd waar een goede lunchgelegenheid was en één van hen bracht ons eerst naar een binnenplaats met terrasjes, maar die waren kennelijk niet voor de lunch. Even later kwamen we haar weer tegen en toen liep ze met ons naar een soort cafetaria, mét terrasje met plastic stoelen en een aluminium tafeltje. Vooruit maar, we hadden trek. Maar….. de buitenkant kan onooglijk zijn, de tappas smaakte geweldig! Minsten twee sterren…..

Daarna naar de camping terug en plannen gemaakt voor de komende dagen.

1. Anne Veenendaal:
    7 mei 2018
    Zo te zien weer een heerlijke vakantie. Veel fietsen, op terrasjes zitten en lekker genieten. Dat boek hoort er eigenlijk niet bij nu.
  2. Thom de Vries:
    10 mei 2018
    Goos, wat ben je toch een handige Harry.
    Veel plezier verder.