Dag 8

8 mei 2018 - Jávea, Spanje

Dinsdag 8 mei
Met prachtig weer vertrokken voor een relatief korte rit van zo’n 80 naar een camping vlakbij Alicante. Na de lunch zijn we naar Roël vertrokken, die sinds begin dit jaar met zijn vrouw Lia in Spanje woont. Roël was vorig jaar coördinator computerlessen op het AZC en werkzaam bij het COA. Door een reorganisatie kon hij er vervroegd uit en maakten ze hun plannen van jaren waar door te emigreren. Lia kan haar werk gewoon via internet doen en hoeft slechts één keer per jaar naar Nederland voor haar bedrijfje als ZZP-er.

Uitzicht vanaf het dakterrasZe wonen midden in de stad op de 6e en hoogste etage van een appartementengebouw van 40 jaar oud. De woning met enorm groot terras is compleet gestript en verbouwd in de eerste maanden van dit jaar. Ik moet zeggen: het is een plaatje geworden!! Wij waren hun eerste Nederlandse bezoekers en het was een zeer geanimeerde middag. Om een uur of vier begon het steeds donkerder te worden en zijn we vertrokken, want er zou regen komen zei Roël en de dakluiken stonden open.

Toen we bij de camping kwamen regende en onweerde het. Gelukkig binnen alles droog gebleven. Volgens Roël regent het 5 dagen per jaar in Alicante….. Nou, wij troffen het dus! De eerste serieuze regen van onze reis.

1. Anne Veenendaal:
    8 mei 2018
    Wat maken jullie toch veel mee.
    Wel bijzonder hoor.
  2. Annemiek Veenendaal:
    8 mei 2018
    Geniet steeds van jullie mooie verhaal en bijzondere reis! 😎
  3. Ge-Gerhard.:
    8 mei 2018
    Leuk om te lezen, en jullie hadden een bijzonder bezoek.