Dag 9, 10 en 11

11 mei 2018 - Turre, Spanje

Woensdag 9 mei
Het grootste deel van de dag was het weer prachtig weer. Eind van de middag trok het dicht, hoorden we onweer in de verte en hadden we wat regen, maar konden buiten eten en ’s avonds ook lang buiten zitten.

We zijn weer verkast en staan nu op een kleine camping met zo’n 40 plaatsen; weer grind als ondergrond en heel dun bezet. Volgens mij 4 caravans/campers die bezet zijn.

’s Middags een wandeling naar een naburig dorpje gemaakt met een mooi uitzicht over de vlakte, maar omdat het snel dicht trok en we droog thuis wilden komen niet te lang gebleven.

’s Avonds de plannen gemaakt voor de komende weken. Natuurlijk kun je in één reis niet heel zuid Spanje uitvoerig bekijken en dus moesten we keuzes maken. We trekken hier 16 dagen voor uit, waarna Extremadura wacht.

Donderdag 10 mei
Vandaag een autotrip gemaakt: trip 23 uit de Capitoolgids “25 autoroutes Spanje”. We hebben niet de hele route gedaan, maar wel het grootste deel. Stadjes/dorpjes bezocht, over een marktje geslenterd en groenten en fruit ingekocht, een pittige wandeling behoorlijk steil naar een oud “kasteel” (héél groot woord voor dat bouwsel), heerlijk geluncht (zeg maar gedineerd) en op tijd weer terug. Wat o.a. opviel in grote delen van het gebied waar we doorheen reden waren de enorme oppervlakten met (plastic) kassen: honderden hectaren! Toen we vanaf hoogte een overzicht hadden zagen we van links naar rechts en tot de horizon alleen maar kassen. Daar zal heel wat in verbouwd worden, al weten we niet wat er in zat.
Groot deel van de dag zon, maar vanmiddag ook steeds meer bewolking. Tot nu toe (19.00 uur) wel droog.
Morgen doen we rustig aan: wat inkopen doen, even naar het strand misschien, lezen en afrekenen, want zaterdag weer verder.

Vrijdag 11 mei
Een luie dag. Het enige wat we nodig hadden was brood. Een klein bruid stokbrood is precies genoeg voor ons tweeën. Vanmorgen naar boven gereden, er bleek een lift in het dorp op naar het hogere deel te komen. Brood gehaald bij de slager….. (een Engelse dame bracht ons daar toen we haar de bakker vroegen).

Groenten op de skottelbraaiHet was bewolkt, maar na de lunch brak de zon door en werd het stralend. Veel gelezen en ook al de campings uitgezocht voor de komende weken in Andalusië. Daarna voor het eerst ons groenterecept op de skottelbraai gemaakt (een mengsel van ui, flespompoen, zoete aardappel, courgette en wortel) met verse hamburgers. Smaakte prima. Na de afwas tot 21.30 buiten kunnen zitten. Heerlijk! Morgen vertrekken we weer.

1. Anne Veenendaal:
    11 mei 2018
    Wel fijn dat je zoveel tijd hebt om vakantie te houden.
    Wat kun je dan veel doen en veel bezichtigen.

En dan ook nog mooi weer. Geniet er maar lekker van.

Lieve groet van je zus.
  2. Jan en Marleen:
    12 mei 2018
    Mooi hoor allemaal. Leuk weer om jullie verhalen te lezen. Geniet verder van jullie vakantie. Groetjes Jan en Marleen